مصحف شریف، هدیه رییس مجلس به مقامات كشورهای اسلامی
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، علی لاریجانی در پیامی به همین مناسبت، این مصحف شریف كه همراه با ترجمه و تفسیر فارسی است را گنجی بی مانند و گوهری یگانه از دانش و هنر ایرانیان خوانده است.

رییس مجلس در این پیام كه به همراه این مصحف شریف ارسال شد، اظهار امیدواری كرده است كه همه كشورهای مسلمان در سایه قرآن كریم گردهم آیند و با پیروی از آموزه های كتاب آسمانی شان، روز به روز بر همبستگی، اتحاد و برادری میان خود بیفزایند.

در این پیام یادآوری شده است: این مصحف شریف به خط كوفی ایرانی در قرن پنجم هجری نوشته شده است. مجلد حاضر كه قریب هزار سال قدمت دارد، جلد هشتم از یك دوره 14 جلدی است و بقیه مجلدات آن در حوادث روزگار از میان رفته است.

كتابت و تذهیب این اثر را عثمان بن حسین وراق غزنوی در سال 484 ق، به انجام رسانده و یك اثر هنری كم نظیر را در پرتو عشق به قرآن پدید آورده است.

این پیام می افزاید: اصل این دستنویس در كتابخانه كاخ موزه توپقاپی محفوظ است و چاپ نسخه برگردان آن در قطع اصل، به كوشش كتابخانه مجلس شورای اسلامی (تهران) با همكاری كاخ موزه توپقاپی (استانبول) به گونه ای نفیس و با مقدمه ای تحقیقی در شناخت اثر منتشر شده است.

سیام**9132**2026





:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: